This dark day

Denna dag började med att en VÄlDIGT trött Sandra åt morgonmål, alltså ungefär precis som alla andra dagar. Efter morgonmålet bar det av till jobbet. Jag vill ha en bil, då skulle jag slippa cykla till jobbet varje dag!! Det kan som inte vara mer än 5 km, men det känns fasligt långt när man är trött och inte ens vill till jobbet.

Barnen dreglade inte så mycket idag!! Men jag fick iaf byta tröja när jag kom hem, massor av matfläckar....... Fick praktisera hur man matar nån som inte vill ha mat! Det gäller liksom att ha konstiga ljud och röra konstigt på skeden, detta leder till att barnet förvånat öppnar munnen.... och DÅ sticker man snabbt in skeden i munnen på dem och de smaskar förnöjt i sig maten. Jag förstår inte varför de inte bara kan vara medgörliga när de ändå faktiskt VILL ha mat.... Det skulle spara mig massor av bekymmer, eftersom att jag slipper se ut som en idiot som kvackar för att få upp en ihopknioen mun.

Blev helt babysjuk när ett av barnen somnade i min famn idag..... Kan man som inte få behålla en eller två av de barn som jag sköter??? De är som så gulliga!!!! Jag vill också ha ett........... Dock inte ännu kanske.

For till stan och köpte en relativt bra och snygg telefon idag. En nokia........ Jag ville ha en Sony Eriksson, men nej!!! nu har vi bara de fulaste modellerna!!!!!! Så jag blev tvungen att köpa en nokia......... och jag som dissar nokia!!!!!!!!!!!!!!!!! Maria skulle skämmas om hon visste att jag köpt en nokia så länge hon var borta!!! Nåja, den är iaf rose, det är min enda tröst. Kanske kan jag köpa en ny telefon nästa år igen, en sony eriksson..... ❤


 

Detta är alltså min nya telefon...... Jag antar att den får duga tills vidare!!


Hade ett viktigt samtal med Camilla på gräsmattan utanför kåris. Vi var så samspelta på vägen dit att man inte ens kan förklara det!!! Hon slickade av sin glass när jag sa att henne.... Detta resulterade inte alls till att jag klottade på henne lite nu som då........ neppan!!! Kåris gräsmatta blev invaderad av några småbarn som cyklade över den. Eftersom gräsmattan inte är en genväg för såna som inte är påväg till kåris ropade jag argt efter dem att det var ytterst ouppfostrat att cykla över nån annans gräsmatta. Jag kände att jag gjorde samhället en stor tjänst genom att lära några småpojkar hur man uppför sig..... för jag använder aldrig kåris gräsmatta som genväg....... aldrig!!!!!! Iaf är gräsmattan utmärkt för ungefär allt!!!! Äta sigon mat på, prata om viktiga saker på och att sola på.... altså helt enkelt en perfekt gräsmatta om nån fråga mig!!!

Sandra ska nog snart fara och hälsa på sin bror.... Där kommer hon verkligen inte att sitta och nörda sig framför hans ps2.... neppan!!! :P Far kanske på länk senare idag, om det inte börjar regna vill säga!! Jag måste som börja träna igen, jag har som kännt ett behov av att fara på länk och börja med nån sport.... vet bara inte villken ännu..... Men jag känner att jag kommer att hitta den perfekta sporten nångång! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0