Bland goretex och baramagar.

Sandra har spenderat en helt fantastisk dag igår!! Först hade hon ett tidigare pass på jobbet. Det passet känns kortare och mindre tungt. Tanterna var väldigt trevliga och det var skoj att sitta och skvallra med dem. Men vissa saker som te.x deras senaste besök till gynekologen "rump-evert" skulle jag bra ha kunnat leva utan. Fick dessutom hör av en av tanterna att jag var mogen för min ålder........ Och jag bara, men nu är jag mogen för min ålder!!! Eller så inte, jag är förmodligen den barnsligaste personen på denna sidan av jordklotet!!!

Efter jobbet plockade Camilla upp mig och så bar det av till Vasa. Att sitta mellan två killar i baksätet ska man ju aldrig klaga över och resan dit var annars också väldigt trevligt. Johnnys och Tattes hjärnnivå var väl som den var påvägen dit och jag och Jonas kunde lungt känna oss som de smartare personerna i bilen. Sånt som att te.x sticka ut foten genom fönstret på bilen var ingen särskild märkvärdig grej, vilket förklarar ungefär vilken nivå vi var på.

När vi äntligen kommit fram till Vasa så blev det ganska mycket orienterande innan vi fick Camilla på rätt väg till Tarandus, som var vårt första mål för dagen. Det var som en drömaffär för scoutnördar och tanten som ägde afären (iaf tror jag hon gjorde) var megatrevlig!! Gick omkring och önskade att jag hade pengar att spendaer 470 € på en jack. Men det konstaterade jag snabbt att jag inte hade. Istället köpte jag en "Light my fire" bestick+fat grej. Jag och Camilla bestämde oss för att vi måste skicka ett foto från fjället till henne, efter att vi sett några vykort från såna som skickat henne kort från olika bergstoppar de har bestigit. Blev ytterst chockad när jag märkte att de hade en egen hemsida!!! :O http://www.tarandus.net/index.shtml

Efter det bar det av till en sportaffär, där spenderade vi ovanligt mycket tid med tanke på att vi inte köpte nåt därifrån... Eller Jonas kanske köpte ett par skor!? Min sista chans att hitta en goretex jacka blev sportia vasa och där fann jag även en!! :D En väldigt snygg Fjällräven, dock herr modell xD Sandra är tydligen inte så kvinnlig iaf. Men för att försvara mig lite hade jag faktiskt beslutsångest mellan en röd S kvinnomodell och en blå S herrmodell. Men jag valde efter mycket, och det menar jag MYCKET funderande!!!

Detta är då den slugiltiga jackan, fast i blåa färger! Mycket snyggare i blått!! (^.^) Bara 199€!! Helt klart ett gott kap! :D

For sen och åt till Rax. Helt god mat. For en snabb tur till Hm och till ett stängt JC. Sen bar det av hemmåt. Klockan var ca halv åtta när vi startade den enligt alla andra långa färden hem. Sandra tyckte den var kort och bra, eftersom hon sov hela vägen hem typ xD Men det är inte mitt fel, Jonas var helt enkelt en bra kudde!! Inte särskilt mjuk, men passlig höjd.....

Sedan en snabb förklaring om kvällen. For till Jonas och Ellens villa. Åt plättar, simmade, och badade bastu. Riktigt trevligt. Och jag förlängde min livslängd minst med 10 år så mycket som man skrattade åt Johnny och Tatte. FEIL I HUVU!!!!  Jonas och Tatte skulle vara aktiva och fara på morgonlänk på morgonen och for därför och sova den tidiga tiden 4 på natten. Sandra och Ellen for och pratade i bastun och for och sova klockan 6. Klockan halv tolv kom tatte och skramlade med kastrull lock och väkte oss ur vår skönhetssömn. Det visade sig senare att de inte alls farit och springa eftersom "det regnade". Klenisar!!! Åt morgonmål och började lånsamt men sakta ta sig hemmåt igen.



Ellen spelade denna sång för mig och den är verkligen mycket vacker!!




Jag blir så snål av att se på denna bild!!! Hittade den på deviantart och jag måste säga att den person som kom på denna bild är ett geni!! :D
 http://the-8th-sin.deviantart.com/art/Kawaii-Sushi-54757284

Kommentarer
Postat av: Mikk

Mysig blogg !:)

2009-07-25 @ 17:51:27
URL: http://onormalaste.blogg.se/
Postat av: N O E S C A P E

Gud vilken sööt bild! ^^

2009-07-25 @ 19:00:11
URL: http://noescape.blogg.se/
Postat av: -Mikk

Gör du desginer ?(a)

2009-07-26 @ 12:39:52
URL: http://onormalaste.blogg.se/
Postat av: nora

åå vilken söt bild gå in på min och min kompis blogg ! http://norlinn.blogg.se/

2009-07-31 @ 13:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0